sjamaan - siberisch sjamanisme - sjamanisme - krachtdier - soul retrieval

Vuurceremonie

Vuurceremonievuurceremonie - vuurmeditatie - vuur - sjamanisme - sjamaan

Vuur zorgt voor een snelle transformatie. Het biedt de weg om het oude verhaal en drama los te laten, te transformeren, te vernieuwen en opnieuw te worden geboren. Door de vuurceremonie vereer je je lessen en oude geloofstructuren door ze in het vuur te plaatsen en hen over te zetten naar de Geest. Door deze oude patronen en overtuigingen in het vuur vrij te maken, lees je diep op het niveau van de ziel zonder dat je ze op letterlijke en fysieke niveaus moet ervaren.

Vuurceremonie, een van de kernceremonies in veel geneeskunde tradities, wordt typisch gehouden rond de volle of nieuwe maan van elke maand wanneer de sluiers tussen de werelden de dunste zijn. In het verleden, toen er een vuurceremonie werd onderwezen, moest je deze jaren en waren alleen met je leraar gedaan hebben. Nu zeggen sjamanen dat de aarde en onze beschaving in zo’n groot gevaar zijn dat een vuurceremonie gehouden moet worden door iedereen die bereid is om in te stappen. Het vuur zelf wordt je leraar en laat je onmiddellijk weten of je bedoeling zuiver is.

De stappen voor de ceremonie zijn eenvoudig, het is alleen belangrijk om te onthouden dat je ceremonie creëert:

Voordat je naar de vuurkring komt, creëer je een geschenk uit brandbare materialen, meestal een kleine stok. Deze ‘spirituele pijl’ kan een probleem voorstellen of iets wat je wenst los te laten.

  • Verbind met wat je eerbiedigt, de geschenken die je hebt ontvangen of wat je ervaart. Gebruik je adem om bezieling te geven aan datgene dat je wenst los te laten. 
  • Als je aan het leren bent, is het aangeraden om ’s nachts vuur te maken. De duisternis zal je helpen om subtiele veranderingen op te lossen en van het vuur te leren.

Het vuur voorbereiden:

  • Plaats een ontsteking in de vorm van een zuidkruis en bouw dan een korte teepee hout daarover. Vul eventueel in met papier en ontsteking. Onthoud dit is een klein ceremonieel vuur, niet een groot vreugdevuur.
  • Heilige ruimte moet worden geopend en dan kan het vuur aangestoken worden. Naarmate het vuur brandt, is er een mooie zang die je kan gebruiken om je centraal te houden en de geest te bezetten. De zang roept de geest op van de wateren onder de aarde om je offer aan de Geest te brengen. Hier is de chant.

 

Nitche Tai Tai, NUY
Oro Nika Oro Nika
Hey Hey … Hey Hey

Het volgende is geen letterlijke vertaling, maar spreekt de kern essentie uit:

O Grote Moeder, Moeder Van De Wateren
Wij roepen je op, wateren van onze geboorte
Waters van onze voeding
Waters die ons reinigen op onze dood
Wateren van het leven.

Het vuur moet dan “gemaakt worden” met drie olijfolie-offertes (je zou ook salie of tabak kunnen gebruiken):

  • Het eerste offer onderscheidt de vier richtingen en wordt daarna op het vuur gestrooid. Het vuur zou mogen branden tot je het gevoel dat het tijd is voor het tweede offer.
  • De bedoeling van het tweede offer is om de hemel en de aarde te eerbiedigen en opnieuw nadat olijfolie is besprenkeld, laat het vuur een tijdje branden.
  • Voor het derde en laatste offer, verbind de cirkel rond het vuur door “alle” aanwezigen te horen. Dit kan de geesten van het land of oude energetische wezens omvatten die je misschien kan voelen, maar niet zien.

Met de toevoeging van deze aanbiedingen wordt het vuur ‘vriendelijk’, verandert de kleur en brandt op een andere manier. Je zult deze verandering zien door middel van ontdekking, oefening, directe observatie en ervaring.

  • Wanneer het vuur vriendelijk is, ga naar het vuur en geef je offers in stilte aan het vuur. Het vuur zal je offer(s) en gebeden omzetten in het licht, waardoor ze overgaan naar de Geest. Op dezelfde manier draait het zonlicht rond de stok als het groeit. Het aanbod gaat nu terug naar het licht dat met je gebeden wordt verpakt.
  • Als je iemand bij het vuur bij je hebt, kunnen ze achter je staan ​​om de ruimte vast te houden, zodat al je aandacht bij het vuur kan zijn. Als je alleen ceremonie houdt, nodig je de lijn uit om achter je te staan.
  • Als je offer brandt, steek je handen kort door de rook en het vuur. Teken de energie van het vuur in de drie hoofdcentra van je lichaam – in de buik, in het hart en in het voorhoofd. Legende en lore zegt dat als je met puur hart en bedoeling komt, zal het vuur je niet verbranden. U kunt de vlammen licht aanraken of er diep in gaan. Wanneer je je hand in de vlam plaatst, is het niet de bedoelding om sensationeel of dramatisch te zijn, maar eerder een manier om aandacht en energie op je transformatie te concentreren.
  • Een extra aanbieding wordt dan in het vuur geplaatst voor de moeder aarde. Het heet typisch de “Pachamama” stok, of “moeder aarde” stok. Laat elke persoon in de cirkel hun gebeden voor de planeet in het aanbod blazen alvorens het in het vuur wordt geplaatst.
  • Heilige ruimte wordt dan afgesloten. Je moet bij het vuur blijven totdat alle gebeden zijn verbruikt. Water mag niet op het vuur worden geplaatst om het te blussen.

Er is een periode van twee weken na een vuurpraktijk waarin “gevallen van kans” verschijnen. Deze “instanties” bieden de mogelijkheid om uw intentie om te genezen, in de realiteit te vertalen. Je wordt geadviseerd om te denken aan de vuurpraktijk niet als een momentale magische verandering, maar eerder een opening om onderscheidende gewoontes en patronen te genezen en te verschuiven – om een ​​andere droom te manifesteren. Vergeet niet om deze “opening” te herkennen en de kans te scheppen om verandering te creëren. Laat het universum dus de details verzorgen.

Elke keer dat je ‘geblokkeerd’ voelt of werkt aan wat je in je leven wilt dromen is een vuurceremonie een hulpmiddel om je te helpen veranderen en te verschuiven.

Op deze tijd van grote verandering verlangen onze zielen naar de ceremonie. Terwijl je met vuur gaat werken als ceremonie, ontwikkel je je eigen unieke rituelen.

Ik werk ook op verplaatsing, vraag naar de mogelijkheden. Mail of bel : 0495/42.73.40. Wees welkom op één van de vuuravonden, dewelke vermeld staan bij agenda.